close
تبلیغات در اینترنت
روایات

حقایق غیر قابل انکار 1

اثبات کفر عمریان در روایات اهل بیت (علیهم السلام)

مطلبی قابل تامل...

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: 11 / 05 / 1394 ساعت: 12:26 |تعداد بازدید : 138 نویسنده :

بزرگترین تحریف تاریخ!!!



گزینه ی صحیح کدام است؟

چه کسی آقا رسول الله را به شهادت رساند؟
1-زن یهودی
2-عایشه
3-مالک بن انس
4-عایشه و حفصه


امام صادق فرمودند:
همانا رسول خدا قبل از رفتن از دنیا مسموم شدند و عایشه و حفصه حضرتش رامسموم کردند
تفسیر عیاشی ج1ص200
تفسیر الصافی ج1ص389
تفسیر نورالثقلین ج1 ص401
بحارالانوارج22ص516
غایة المرام ج4ص221 وج6ص41
تفسیر کنزالدقائق ج2ص251
اغتیال النبی صلی الله علیه و آله و سلم نجاح طایی ص136

125یازهرا سلام الله علیها
"اثبات لعن علنی متعین ومشخص""درقرآن وروايات صحيح


•در قرآن کریم،

بارها خداوند متعال افرادی را به اسم و نام مشخص و به صراحت لعن نموده و یا ناسزا گفته است مانند:

۱-ابولهب عموی پیامبر و همسرش (سوره مسد):
"تبت یدا أبی لهب و تب"


۲-بلعم باعورا
"فمثله کمثل الکلب.."

 (اعراف/۱۷۶)
او(بلعم باعورا) مانند سگ است که چه به او حمله کنی و چه او را رها کنی له له میکند.

۳-ابلیس(ص/۷۸) و ....


󾓽•سیره رسول خدا و اهلبیت:

۱-از امام صادق دوبار در دو مکان و از دو راوی با اسانید صحیح روایت شده است که فرمودند:
"لعن الله أباحنیفه"

(کافی/۱ / ۵۶) و (کافی/۱ / ۵۷)


۲- همچنین امام صادق علیه السلام همواره پس از نمازهای خود ۴ مرد و ۴ زن(ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه، عایشه، حفصه، هنده، أم حکم) را اسم میبردند و لعن میکردند.

(کافی/۳ /۳۴۲ - تهذیب الأحکام/۲ /۳۲۱)

۳-رسولخدا به مروان بن حکم و پدرش مستقیما ناسزا گفته و فرمودند: 

"الوزغ بن الوزغ و لعنه" 

(کافی/۸ /۲۳۸ /ح۳۲۳و۳۲۴)
در منابع معتبر سنی اینچنین نقل شده است:

"الوزغ بن الوزغ الملعون بن الملعون" 
(مستدرک حاکم نیشابوری/۴ /۴۷۹)

۴-لعن رسولخدا به ابوسفیان در هفت مورد:

"لعن أباسفیان فی سبعة مواطن"

(خصال شيخ صدوق/٣٩٨- احتجاج طبرسي/١ /٤٠٨) و
 (شرح ابن ابي الحديد معتزلي سني/١٥ /١٧٥- تذكرة الخواص/٢٠١)


۵-لعن هزارباره رسولخدا به عمروعاص:

(فالعن عمروعاص بکل بیت ألف لعنة)

(احتجاج طبرسي/١ /٤١١) و (شرح ابن ابي الحديد/٦ /٢٨٢- تفسير قرطبي/٢ / ١٨٨)
و ......

كلام خداوند واهل بيت (ع) درهرزمان متغيير نميشود 

پس مواظب باشیم سخنی خلاف قرآن و احادیث صحیحه نگوییم که غضب الهی را در پی دارد.


اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمدوآل محمد الي يوم الحشر
لعن عایشه در قرآن مجید🌋

خدا کسانی که رسول خدا را اذیت کنند لعنت کرده است
(سوره احزاب آیه 57)

🌋عایشه با کارهایش مانند ناراحت کردن حضرت زهرا(سلام الله علیها)
حسودی کردن از حضرت خدیجه تعقیب کردن پیامبر در شب ها و دشمنی کردن با امیرالمومنین (علیه السلام) و ... پیامبر را اذیت می کرد.

 خدا کسی که مؤمنی را بکشد لعن کرده است.
(سوره نساء آیه 93)

🌋 عایشه در جنگ جمل باعث شهید شدن بیش از 20000 مومن شد.

 خدا کسی که بندگی شیطان را بکند لعن کرده است.
(سوره مائده آیه 60)

🌋 ابلیس در معرفی خود می گوید من صاحب آن شتر که عایشه در جنگ جمل بر آن سوار شد بودم.

(مدینة المعاجز 1/126)

 کسی که از فرمان خدا سرپیچی کند مورد لعن خدا قرار میگیرد.
(سوره مائده آیه 78)

 خدا که در سوره احزاب آیه 33 به زنان پیامبر می فرماید در خانه هایتان بنشینید.

  🌋 عایشه سرپیچی کرد و خود را آرایش کرده ،در کوچه ها و شهرها می چرخید.

(عایشه ام المومنین86)

 کسی که به زن عفیفه تهمت بزند خدا او را لعن کرده است.
(سوره نور آیه 23)

🌋 عایشه به ماریه قبطیه زن پیامبر تهمت زنا زد وخدا ایه پاکی را برای ماریه نازل کرد.

(بحار الانوار ج22 ح10)

 خدا ستمکاران را لعن کرده است.
(سوره اعراف144 - سوره هود18 - سوره غافر52)

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود:
🌋 ای حمیراء تو با علی به نبرد بر خواسته و تو ظالم هستی.

(منهاج الکرامه 68)

 خدا کافران را لعن نموده 
(سوره احزاب64-سوره بقره89/168 -آل عمران61/87)

🌋 عایشه به پیامبر گفت:
تو همان کسی هستی که ادعای نبوت می کنی؟
سپس غزالی می گوید:
بعد از ان هیچ کس از مورخین ننوشته اند که عایشه به نبوت پیامبر یقین پیدا کرده باشد.

(وسائل الشیعه ج1)

 خدا منافقان را لعن کرده است.
(سوره توبه6/8-سوره محمد23-سوره احزاب61)

🌋عایشه و حفصه هر خبری که در منزل رسول خدا می شد برای پدرانشان می بردند ودر جریان این افشاگری ها سوره ی تحریم بر پیامبر نازل شد.

 خدا عهد شکنان را لعن کرده.
(سوره مائده13-سوره رعد25)

پیامبر قبل از ازدواج با زنان با انها عهد می بست که بعد از فوت من حق ندارید با کس دیگری ازدواج کنید

🌋 ولی عایشه با طلحه ازدواج کرد.
(تفسیر قمی2/375)

🌋🌋🌋🌋🌋🌋🌋🌋
ودر آخر حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه وآله
پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) فرموده اند:
هر کس از لعن نمودن کسی که خدا او را لعنت کرده، خود داری نماید، پس لعنت خدا بر او باد.

بحارالانوار، جلد 2، صفحه 202

💢 روضه البکاء اصفهان💢
〰〰〰〰〰
Www.r-boka.ir❄

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: 09 / 09 / 1393 ساعت: 11:22 |تعداد بازدید : 82 نویسنده :

علائم اخرالزمان

به نام خدا

💥علائم آخر الزمان:

1. مردان و زنان شبیه یکدیگر میشوند در پوشش و آرایش

2. مردان و زنان لباس تنگ و بدن نما میپوشند

3. خونریزی بین مردم عادی میشود

4.شعار دین کهنه می شود

5. به افراد بد . احترام می گذارند

6. امر به معروف را نهی و ترک می کنند و می گویند به تو چه ربطی دارد

7. در امور دین و خدا از مال کم هم دریغ می کنند و خرج نمی کنند

8. فاسق و منافق عزیز می شوند

9. آلات موسیقی در مساجد و روی قبرها نواخته می شود

10. صف های نماز جماعت مردم نشانه نفاق می شود

11. قرآن را سبک می شمارند و نمی شناسند مگر با صدای آواز و غناك

12. مردم از عالمان دین فرار میکنند

13. مردم بی دین می شوند و از دنیا می روند

14. افراد نادان زمام امور را به دست می گیرند

15 . صله رحم از بین می رود و جایش را به قطع رحم می دهد

16. افراد فاجر و فاسد زیاد میشوند

17. بازارها به هم نزدیک می شوند یعنی بازار تجارت و کسب

کاذب می شوند

18. تار و تنبور و نی را نیکو میشمارند و آلات موسیقی

همه جا ظاهر می شوند

19. فقرا آخرت خود را به دنیا می فروشند

20. مردم برای رئیس شدن حرص می زنند و طمع دارند

21. اطاعت بی چون و چرای مردان از همسران زیاد می شوند

22.پدرو مادر را لعن و نفرین می کنند

23. خیانت در مال شرکاءفراوان و عادی می  شود (کلاهبرداری)

24. پرده حیا از زنان برداشته می شود

25. سکته و مرگ ناگهانی زیاد می شود

26. دین مردم درهم و دینار می شود و خدای مردم شکمشان

27. آشنایان در وقت نیاز همدیگر را نمیشناسند

28. مردم غذاهای خوب می خورند و جامه های زیبا و فاخر می پوشند

و با آن فخر می فروشند

29. مردان با طلای حرام و ابریشم حرام خود را زینت می کنند

30. کودکان نسبت به بزرگترها و والدین بی حیا و بی ادب می شوند

31. عالمان به حرفشان عمل نمی کنند

32. مساجدرا نقاشی می کنند ظاهر مساجد آبادولی از نظر

هدایت و ارشاد ویران است

33. عیب کالا را پنهان می کنند

34. سوار شدن زنان بر روی زین ها (اعم از حیوان و غیر آن مثل

ماشین . موتور و......)

35. سبک شمردن زنا و هر رابطه دختر و پسر و زن و مرد

نا محرم عادی می شود

36. اسلام غریب میشود و از اسلام فقط نامی باقی می ماند

37. امر به معروف را زشت می شمارند و همه در ترکش مساوی اند

38. خرج کردن زیاد برای دنیاشان و دریغ از خرج کردن برای آخرت

39. مومنین در این زمان غمگین و حقیر و ذلیل می شوند

40. نماز را سبک شمرده و به جماعت نمی خوانند

41. موذن برای اذن گفتن پول می گیرند

42. قرآن مهجور و متروک می شود فقها و عالمان به قرآن اندک

43. برکت از مال و جان مردم گرفته می شوند (جوانمرگ می شوند)

44. افراد مورد اعتماد و امین کم می شوند

45. مال حلال کم می شوند

46. کم فروشی عادی می شود

47. ازدواج مرد با مرد و زن با زن صورت میگیرد و عادی می شود

48. فساد عمومی می شود

49. بیت المال وسیله شخصی می شود

50. مسکرات و نوشیدنی های حرام حلال می شوند

51. زکات مال ترک می شوند همانند خمس آن

52. صاحبان مال و ثروت بزرگ شمرده می شوند

53. مردم قبور شعراءرا محل عبادت قرار می دهند

54. هیچ چیز بهتر از دروغ در آن زمان نمی باشد

55. زبان راستگو و صادق کم است

56. مردم فرقه فرقه شده و از اهل نفاق تقلید می کنند

57. موسیقی مطرب رواج می یابد و معمول می شود و

کسی آن را نهی نمی کند

58. مردم شرب خمرو می خوارگی می کنند

59. زنان فرزندان رقاصه و آوازه خوان تربیت می کنند

60. طلاق زیاد می شود

61. صورت مردم انسانی اما دلهایشان شیطانی است

62. حرف حق را تکذیب می کنند

63. در عروسی ها هر کاری بخواهند می کنند

از گناه . فساد . ساز. آواز و......

64. از مردم جدا شوی تو را غیبت می کنند

65. بالا رفتن قیمت ها در آن زمان عادی می شود

66. شنیدن آیات قرآن سنگین می شود

لطفا اين پيام رو توى هر گروهى و براى ادليستتون 
بفرستين تا شما هم در ثواب اگاه سازى مردم شريک باشيد

التماس دعا

يا على

💥منبع: کتاب الملاحم و الفتن و الغیبه نعمانی💥

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: 02 / 09 / 1393 ساعت: 17:31 |تعداد بازدید : 102 نویسنده :

هو کشیدن اری یا خیر؟؟؟

(هو) کشیدن آری یا خیر؟!!

مدتيست بحثی بین کاربران در فضای مجازی در گرفته که آیا هو کشیدن با شنیدن فضایل و مناقب اهل بیت خاصه مولا علی در مجالس جایز است یا خیر؟!
لذا به جا دیدم تحقیقی در این باب عرضه کنم. 

هو ضمیر مفرد غایب است. به معنای (او). این ضمیر در ابتدا برای اشاره به ذات پروردگار استعمال میگردید. اما در مرور زمان با استعمالات قرآنی و حدیثی علاوه بر ضمیر اشاره، کم کم تبدیل به اسمی از اسمای خداوند شد. آن هم نه یک اسم معمولی بلکه اسمی دارای عظمت و بار بسیار بالای معنوی. شکی نیست در آیات و اذکار بلند اسلامی از کلمه ی هو استفاده های فراوانی شده است. به عنوان نمونه خداوند در سوره ی توحید در ابتدا با کلمه ی هو خود را معرفی فرموده : (قل هو...) . یا در ذکر بلند توحید اینگونه خدا را به وحدانیت معرفی کرده که: (الله لا اله الا هو) . یا اهل بیت خدا را اینگونه معرفی کرده اند که:( یا من لا یعلم ما هو الا هو). در اذکار خاص مولا علی و امام حسین در اوج نبرد هم آمده که این ذکر را میفرمودند: (یا هو یا من هو یا من هو لیس الا هو).
پس آنچه بر هر اهل تحقیقی روشن است این است که گفتن ذکر هو فی نفسه نه تنها مانعی ندارد بلکه دارای ثواب است زیرا تکرار هو تکرار اسمی از اسمای خداوند است. و آثار معنوی فراوان برای گوینده دارد.
مرحوم علامه ی طباطبایی مفسر و حکیم بزرگ در تفسیر المیزان جلد 2 صفحه ی 501 در ذیل آیه ی 255 سوره ی بقره میفرمایند: ( در معنای جمله ی الله لا اله الا هو، ضمیر هو به الله برميگردد که گفتیم ذات شامل همه ی کمالات است لکن چون در اثر کثرت استعمال ، نام خدای تعالی شده تنها بر ذات دلالت میکند). 
آری کلمه ی هو در اصطلاح عرفا عبارت است از :( مقام ذات خداوند که شامل همه ی کمالات وجودی است ، عرفا ذات را غیب الغیوب می نامند ).

اما سوال اینجاست که گاهی دربعضی از جلسات دینی افراد با شنیدن فضایل مولا علی این ذکر را میگویند . این کار چه حکمی دارد؟!

هو کشیدن در چنین مواقعی از دو صورت خارج نیست:
اول اینکه مولا علی را از آن جهت که مظهر اعلای نظام آفرینش و تجلی خداست میبیند و با هو کشیدن در واقع از تجلی قدرت خداوند ستایش میکند که در این صورت مانعی ندارد. و بلکه از افضل قربات است. که معمول افراد هم از هو کشیدن این نیت را دارند.
دوم آنکه مرادش از هو کشیدن، خود مولا باشد آن هم به صورت استقلال از خداوند. به عبارت دیگر مولا علی را جدا از خدا صاحب این مقامات بداند و با هو کشیدن در واقع به دنبال تایید مقامات مولا علی آن هم نه به صورت تجلی خداوند بلکه به صورت مستقل از پروردگار باشد که این امر خلاف شرع است و گوینده ی این هو مشرک است. البته بسیار کم و نادرند کسانی که چنین نیتی داشته باشند.
توضیح آنکه : شکی نیست که امام و حجت خدا آن هم سید الاصیا مولا امیرمومنان آیه و نشانه ی تمام نمای خداوند است. و برای اثبات این مطلب، هم برهان اقامه شده و هم ادله ی قرآنی و روایی فراوان که در جای خودش بیان شده است. به عنوان نمونه مولا علی در جنگ صفین فرمود: (ما لله آیه اعظم منی) یعنی :( خداوند نشانه و آیتی بزرگتر از من ندارد). گویی بزرگترین تجلی خدا در عالم وجود امام معصوم است.
اکنون کسانی که باشنيدن فضایل مولا علی هو میکشند اگر در واقع از جهت فضایل مولا علی به عنوان نشانه ی خدا هو میکشند که معمولا هم همینطور است، کارشان عین توحید است و ذکر خداست. پس نه تنها مانعی ندارد بلکه از افضل قربات است. اما اگر با هو کشیدن ، مولا علی را جدا از خدا و قدرتی در مقابل پروردگار میدانند این کار خلاف شرع است و شرک و حرام است.

به عنوان نمونه وقتی کسی یک کشتیگیر قوی را میبیند که با قدرت تمام رقیب را به زمین میکوبد فورا این تماشاچی فریاد تکبیر میزند. و هیچ کس او را مشرک نمیدانند و تکبیر گفتن او را حرام نمیداند . زیرا همه میدانند که او این کشتی گیر را خدا نمیداند . بلکه از دیدن قدرت او که تجلی خداوند است لذت برده و تکبیر گفته است.

نکته: اما تنها مانع جواز این کار این است که عده ای اشکال کرده اند که هو کشیدن چون رسم و عملکرد صوفیه است پس انجام آن باعث تشبه ما به صوفیه گردیده و حرام است.
اما پاسخ این اشکال روشن است. زیرا:
اولا همانطور که گذشت هو گفتن منشا قرآنی و روایی دارد. و گويندگان آن هیچ کاری به صوفیه و تقلید از آنان ندارند. همانگونه که مولا علی و امام حسین این ذکر را گفته اند.
ثانیا اساسا هر نوع شباهتی به صوفیه و حتی کفار حرام نیست. بلکه شباهتی که با نوعی تقلید و تبلیغ برای آنان باشد حرام است. باید به این مطلب دقت بیشتری شود. وگرنه آنان خیلی کارها انجام میدهند که ما هم انجام میدهیم و هیچ فقیهی حکم به حرمت نکرده است. معلوم میشود که هر نوع شباهتی حرام نیست.

نتیجه اینکه هو گفتن دارای ثواب است . و عین توحید میباشد. و مانعی هم ندارد. زیرا این جماعت با هو گفتن، مولا علی را خدا نمیدانند بلکه تجلی بزرگ خدا میدانند . و قصدشان هم تشبه به صوفیه نیست و حتی اکثر آنان از این کار صوفیه بی خبرند. 
البته به مومنین پیشنهاد میکنیم که با شنیدن فضایل مولا علی و ایجاد شور و شعف از فضایل مولا سعی کنند از کلماتی استفاده کنند که حتی این شبهات را همراه نداشته باشد و پاکتر و شفافتر باشد.

ارادتمند دوستان اهل بیت:
شیخ علی زند قزوینی

Zandqazvini.blog.ir 
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید تا در ثواب شریک شوید.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: 02 / 09 / 1393 ساعت: 17:26 |تعداد بازدید : 137 نویسنده :

روایتی از امام سجاد(علیه السلام)

🔸💠🔸

امام سجاد علیه السلام میفرمایند:

إنَّ دینَ اللّهِ لایُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَةِ، وَالآراءِ الْباطِلَةِ، وَالْمَقاییسِ الْفاسِدَةِ، وَلایُصابُ إلاّ بالتَّسْلیمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، ومَنِ اهْتَدى بِنا هُدِىَ، وَمَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَالرَّأْىِ هَلَكَ. 


به وسیله عقل ناقص و نظریه هاى باطل، و مقایسات فاسد و بى اساس نمى توان احكام و مسائل دین را به دست آورد، بنابراین تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین، تسلیم محض مى باشد، پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است و هر كه به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود، و شخصى كه با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاك مى گردد.

📚 مستدرك الوسائل : ج 17، ص 262، ح 25

🔸💠🔸

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: چهار شنبه 28 / 08 / 1393 ساعت: 13:40 |تعداد بازدید : 88 نویسنده :

بسم الله رحمن رحیم

. .بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین.
.
.
(بخش اول).
.
.خیلی دیده ایم که می گویند دهه های عزاداری افراط هست !!! باید به این نکته مهم اشاره کرد:
.
.
هر کثرتی افراط نیست.
.

برخی از مسائل هست که کثرت آن سفارش شده است مثل: اذکروا الله ذکرا کثیرا. ذکر خدا را زیاد بگویید.
.
.
همین طور در باب حب الله داریم:
.
.
و الذین آمنوا اشد حبا لله
.
یعنی مومنان، حب شدید نسبت به خدا دارند..
.. شدید به افعال از لحاظ کما یا کیفا یا هر دو، اطلاق می شود. چگونه محبت شدید است که اینگه محب بسیار زیاد یاد محبوب باشد و ذکر او را ورد زبان کند این کما. اما کیفا مثلا اینکه بهترین چیزها را فدای محبوب خود کند.
.
.
اما حب الله چیست؟
.
.
جامعه کبیره به ما یاد می دهد: من احبکم فقد احب الله، کسی که شما اهل بیت را دوست داشته باشد هرآینه خدا را دوست دارد..
.
.

حالا حب شدید اهلبیت مورد سفارش قرآن است. و از طرفی این حب را طبق آیه مودت باید ابراز کرد.
.
.
ابراز آن به چیست؟ نمونه بارز آن: جلسات عزاداری است. یعنی باید در اقامه مداوم جلسات عزاداری کوشید
.
.
علاوه بر آن در بسیاری از روایات امده است منظور از ذکر کثیر، ذکر اهلبیت است که فرمودند: نحن ذکرالله. مائیم ذکر خدا. و آیه میفرماید اذکرواالله ذکرا کثیرا . ذکر را زیاد بگویید. آیا جز این است که مجالس این ذکر، یعنی مجالس اهل بیت باید کثیر و زیاد باشد.
.
.
.
 .
.
.
(بخش دوم). شبهه و ایراد عده ای به برگزاری و کثرت دهه های عزاداری.
.
پس تا به حال ثابت شد که هر کثیری، افراط نیست. بلکه خدا به برخی امور به نحو کثرت آن امر کرده و یکی از این امور ابراز محبت و ذکر و یادآوری مصائب اهل بیت اطهار علیهم السلام است.
.
.

این مدعیان آیا روایت معروفه “من سن سنه حسنه …” را نخوانده اند که:
.
.
کسی که سنت حسنه ای را قرار دهد اجر آن کسانی که به آن سنت عمل کنند با اوست.
.

مبنای این سنت ها بدعت نیست. که هر که هرچه به پندارش صحیح بود به عنوان سنت قرار دهد بلکه باید طبق عموم و مطلقات کتاب و سنت باشد. مثل اشک و عزای بر اهلبیت که روایات آن در کتاب شریف کامل الزیارات موجود است.
.
.
امام و حجت بر خلایق هر صبح و شام اقامه عزا می نماید: صباحا و مسائا.. آن وقت چرا ما موالیان ایشان چنین نباشیم؟؟.
.
.

در ضمن: این جامعه نیست که مشخص میکند تا چه حد باید عزاداری باشد. این امام و حجت خداست که این مطلب را مشخص میکند. همو که فرمود صباحا و مساءا خون می گریم همو که فرمود بعد از کربلا ما وارث کرب و بلا شدیم الی یوم الانقضا.
.
.
ضمن اینکه اگر این مدعیان اندکی در سیره اهلبیت در مورد عزاداری تامل میکردند خوب درک میکردند که ایشان مستمرا اقامه عزا میکردند.
.
.
حضرت رسول خدا (صلی الله علیه واله)هر گاه اهلبیت را میدیدند میگریستند به ایشان عرض میشد مگر این ها چیزی ندارند که به سبب آن شاد شوی حضرت در جواب اشاره به مصائب ایشان می نمودند و باز می گریستند.
.
.
حضرت زهرا سلام الله علیها و گریستن شدید و کثیر ایشان به نحوی که حتی فرمودند: البکاء قاتلنا، گریه ها قاتل ماست..
.

گریستن حضرت امام سجاد علیه السلام که تا چهل سال بعد از عاشورا می گریستن..
.
.

اقامه جلسات عزا توسط امام علی بن موسی الرضا علیماه السلام همراه با مرثیه سرایی دعبل خزاعی. این اشک و عزا چنان کثیر و زیاد بود که حضرت فرمودند: اقرح جفوننا. پلک های چشم ما از شدت گریستن زخمی شد.

و الی ماشاء الله دلایلی که در کثرت اقامه عزاداری اهلبیت اطهار است.

متاسفانه دیده میشود که عده ای معمم به بدیهی ترین مطالب دینی شبهه وارد میکنند بله این القاء شبهات از سوی برخی حوزویان است که مردم را دین زده کرده است. امید است بی علمی و ضعف خود را در توجیه شعائر حسینیه و فاطمیه به گردن طاقت و تحمل جامعه نیاندازیم و با نام افراط سعی در کمرنگ کردن عزای اهلبیت ننماییم

اللهم عجل لولیک الفرج

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: چهار شنبه 21 / 08 / 1393 ساعت: 13:2 |تعداد بازدید : 96 نویسنده :

لطمه زنی

✔ امام صادق (ع) فرمودند؛

◀ وَ لَقَدْ لَطَمْنَ الْخُدُودَ الْفَاطِمِيَّاتُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (ع)،
◀ وَ عَلَىٰ مِثْلِهِ تُلْطَمُ الْخُدُودُ وَ تُشَقُّ الْجُيُوب.

▪ حقیقتاً فاطمیّات در مصیبت امام حسین (ع) بر صورتها لطمه وارد کردند،
▪ و بر مثل امام حسین (ع) باید لطمه بر صورت زد و جامه درید.

√ منابع از کتب شیعه و اهل تسنن؛
الوافی ج ‏۲۵، ص ۵۷۲
دلیل الهدی ص ۱۱۵
الفتوح ج ۵، ص ٨٤
المهذب ج ۳، ص ۵٦٨
الغدیر ج ٤، ص ٢٢۵
تهذیب المقال ج ۵، ص ۳۷٦
نیل الامل ج ۵، ص ۹٦
الحدائق ج ٤، ص ١۵۲
دارالسلام ج ۲، ص ۱٤۵
ارشاد العباد ج ۱، ص ٤٦
هداية الأمة ج ۷، ص ٤٧٧
جامع المدارک ج ۵، ص ۱٤
روضة المتقين ج‏ ۸، ص ۶۸
بحار الانوار ج ۸۲، ص ۱۰۶
جواهر الکلام ج ٤، ص ٣٦٨
مجمع الفائده ج ۲، ص ۵۰۷
مصباح الهدی ج ۷، ص ۲۹
مصباح الفقیه ج ۱، ص ٤٣٠
لواعج الاشجان ص ۷۹
حدائق الناظره ج ٤، ص ١۵۲
کشف الرموز ج ۲، ص ۲۶۳
مسالک الأفهام ج ۱۰، ص ۲۹
منتهی الدرایة ج ٦، ص ٦٤٠ 
ملاذ الأخيار ج ‏١٤، ص ١١٣
تهذیب الاحکام ج ۸، ص ۳۲۵
وسایل الشیعه ج ۲۲، ص ٤٠٣
نوادر المعجزات ج ۱، ص ۲۲۸
نظم درر السمطین ج ۱، ص ۲۲۸
عوالم العلوم ج ١١، ص ٩۵٦

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: شنبه 17 / 08 / 1393 ساعت: 19:59 |تعداد بازدید : 92 نویسنده :